Ultimul Carnaval. Goya, Sade și lumea răsturnată

Ultimul Carnaval. Goya, Sade și lumea răsturnată

Preț de Listă: 212,00 MDL (53,00 RON)

Preț: 106,00 MDL (26,50 RON)

Economisești: 106,00 MDL (26,50 RON) (50%)

Disponibilitate: În Stoc

Doar 1 exemplar disponibil

Descriere

Subiectul prezentei carti il constituie imaginarul la sfarsit de veac. Nu sfarsitul secolului al XX-lea -- alte lucrari au abordat acest subiect in vartejul trecerii intr-un nou mileniu. Sfarsitul de veac tratat de aceasta carte nu este un sfarsit oarecare, ci acela care a fost martorul pieirii unei lumi si al nasterii alteia. Acest prag si aceasta trecere, cruciale pentru intelegerea lumii moderne, nu au o data precisa, ci se plaseaza undeva intre Revolutia de la 1789 si anul marcat in calendarul nostru drept "1800".

Cartea de fata nu este insa o istorie a unei tranzitii, ci a imaginarului ce-i apartine. Ea abordeaza nasterea modernitatii ca o ultima tresarire a ceea ce a constituit, sub forma Marii Sarbatori, vechiul rit al renasterii timpului, rit ce a atins atunci -- in pragul modernitatii, in jurul anului 1800 -- unul dintre momentele sale cele mai dificile, dar prin aceasta si deosebit de semnificative.

Vom urmari, asadar, nasterea imaginarului modern ca un act si un proces de simbolica destramare a vechilor structuri culturale occidentale, act si proces de care deriziunea carnavalesca nu e cu totul straina. -- Victor Ieronim Stoichita, Anna Maria Coderch

 

Despre Autor  


 

Victor Ieronim Stoichiţă s-a născut la Bucureşti, la 13 iunie 1949. Studii universitare la Bucureşti, Roma (licenţă în istoria artei) şi Paris (doctorat de stat). A fost asistent la Catedra de istoria şi teoria artei a Academiei de Arte Frumoase din Bucureşti (1973-1981) şi la Institutul de Istorie a Artei al Universităţii din München (1984-1990).

A fost profesor invitat la diferite universităţi, printre care Sorbona (1987), Göttingen (1989-1990), Frankfurt (1990), Harvard (2005-2007), precum şi la Collège de France (2008). A fost de asemenea cercetător asociat la diferite instituţii de cercetare (Institute of Advanced Study/Princeton, The Getty Center/LosAngeles; Wissenschaftskolleg zu Berlin; Max-Planck-Institut für Kunstgeschichte/Roma; Center for Advanced Studies in Visual Arts/Washington). Din 1991 este profesor la Universitatea din Fribourg (Elveţia).

În februarie 2007 a primit titlul de Doctor Honoris Causa al Universităţii Naţionale de Arte din Bucureşti, iar în 2011 cel de Doctor Honoris Causa al Universităţii Catolice din Louvain.Scrieri: Simone Martini, Meridiane, 1975; Ucenicia lui Duccio di Buoninsegna, Meridiane, 1976; Pontormo şi manierismul, Meridiane, 1978 şi Humanitas, 2008; Mondrian, Meridiane, 1979; Georges de La Tour, Meridiane, 1980; Creatorul şi umbra lui, Meridiane, 1981 şi Humanitas, 2007; Efectul Don Quijote, Humanitas, 1995.

Cărţile publicate în ultimii ani au fost traduse în numeroase limbi. Dintre ele amintim: L'instauration du tableau. Métapeinture à l'aube des Temps Modernes, Méridiens-Klincksieck, Paris, 1993 (traducere românească, Meridiane, 1999); A Short History of the Shadow, Reaktion Books, Londra, 1997 (traducere românească, Humanitas, 2000, 2008); Goya. The Last Carnival (în colaborare cu Anna Maria Coderch), Reaktion Books, Londra, 1999 (traducere românească, Humanitas, 2007); Ver y no ver, Siruela, Madrid,2005 (traducere românească, Humanitas, 2007); The Pygmalion Effect: from Ovid to Hitchcock, The University of Chicago Press, Chicago, 2008 (traducere românească, Humanitas, 2011).

Detaliile Produsului

Limba: Română
Coperta: Copertă moale
Pagini: 376
Editura: Humanitas
Apariția: 2007
ISBN: 978-973-50-1798-9
Dimensiuni: 13 x 20 cm
Greutatea: 0.5700

Pareri