Teoria și Metodologia Evaluarii

Teoria și Metodologia Evaluarii
244,00 MDL (51,04 RON)

Disponibilitate: Stoc epuizat

Descriere

O introducere comprehensiva in teoria si metodologia evaluarii, acest manual universitar are ca principale finalitati dobindirea de cunostinte si deprinderi specifice activitatii de evaluare scolara, insusirea unor criterii de selectare a metodelor evaluative traditionale sau recente, evitarea disfunctiilor ce pot sa apara in activitatile de evaluare, precum si cresterea autonomiei profesorilor in gindirea si aplicarea unor instrumente si tehnici de notare a performantelor elevilor.

Casetele cu exercitii si teme de reflectie ii vor ajuta pe cei pusi in situatia evaluarii efective sa identifice sau sa creeze cele mai oportune dispozitive evaluative reclamate de situatia educativa in cauza. Conceputa ca o sursa si un suport interogativ asupra evaluarii scolare, lucrarea se adreseaza studentilor aflati in faza de pregatire initiala de la facultatile de profil sau care urmeaza cursurile modulului pedagogic, dar si cadrelor didactice care participa la diferite stagii de formare continua.

Cuprins: Evaluarea randamentului scolar – componenta a demersului didactic • Procesualitatea evaluarii. Ipostaze, functii, caracteristici • Evaluarea competentelor si lumea valorilor. Relevanta evaluarii intr-o lume dinamica • Strategii de evaluare si notare • Factori ai variabilitatii aprecierii si notarii • Testul docimologic – instrument de masurare a rezultatelor scolare

Despre Autor

Constantin Cucos este doctor in stiintele educatiei, profesor universitar la Facultatea de Psihologie si Stiinte ale Educatiei, Universitatea „Al.I. Cuza” din Iasi, director al Departamentului pentru Pregatirea Personalului Didactic din cadrul aceleiasi universitati. A efectuat stagii de cercetare si documentare la Biroul International al Educatiei – UNESCO, Geneva (1991), Universitatea „Aristotel” din Salonic (1993), Universitatea Lille I (1995), Universitatea din Bologna (1996), Universitatea din Savoie, Chambery (1997), Universitatea din Geneva (1997, 2000), Universitatea Paris X (1998), Universitatea Paris VIII (1999), Institutul de formare SLO „Specialisten in Leerplanontwikkeling”, Enschede (1999), Universitatea din Warwick, Coventry (1999), Universitatea de Stiinte Sociale din Toulouse (2000), Universitatea Catolica din Louvain (2001), Universita degli Studi din Padova (2004).

Este membru al International Association for Intercultural Education, cu sediul in Suedia (1995), al colegiului editorial al Intercultural Education (1996) si al Association pour la Recherche Interculturelle (ARIC), cu sediul la Geneva (2001). Domenii de competenta: filosofia educatiei, pedagogia culturii, educatia religioasa, pedagogia generala. Este autorul a peste 120 de studii in volume colective si reviste de specialitate.

Lucrari publicate: Pedagogie si axiologie (Editura Didactica si Pedagogica, 1995), Pedagogie (Editura Polirom, 1996; editia a II‑a revazuta si adaugita, 2002), Educatia religioasa. Continut si forme de realizare (Editura Didactica si Pedagogica, 1996), Minciuna, contrafacere, simulare. O perspectiva psihopedagogica (Editura Polirom, 1996), Educatia religioasa. Repere teoretice si metodice (editia I, Editura Polirom, 1999), Psihopedagogie pentru examene de definitivare si grade didactice (Editura Polirom, 1999; editia a II‑a, 2008), Educatia. Dimensiuni culturale si interculturale (Editura Polirom, 2000), Istoria pedagogiei.

Idei si doctrine pedagogice fundamentale (Editura Polirom, 2001), Timp si temporalitate in educatie. Elemente pentru un management al timpului scolar (Editura Polirom, 2002), Informatizarea in educatie. Aspecte ale virtualizarii formarii (Editura Polirom, 2006), Teoria si metodologia evaluarii (Editura Polirom, 2008), Educatia. Iubire, edificare, desavirsire (Editura Polirom, 2008).

Detaliile Produsului

Limba: Română
Coperta: Copertă moale
Pagini: 272
Editura: Polirom
Apariția: 2008
ISBN: 978-973-46-0936-9
Dimensiuni: 13,5 x 20 cm
Greutatea: 0.3000

Pareri