Stil și limbaj în mass-media din România

Stil și limbaj în mass-media din România
285,00 MDL (59,62 RON)

Disponibilitate: Stoc epuizat

Descriere

Analiza inedita a limbajului presei romanesti actuale, volumul isi propune sa elimine fractura dintre mediul academic de tip jurnalistic si jurnalistii profesionisti sau lingvisti.

Studiile au un pronuntat caracter practic si normativ, adresindu-se jurnalistilor si studentilor de la facultatile de profil, precum si tuturor celor interesati de aspectele particulare legate de limbaj si de folosirea corecta a limbii romane, cu referire la mass-media.

Cuprins: Titlul jurnalistic • Aspecte ale limbii romane contemporane in presa scrisa • Citeva argumente pentru un cod tipografic romanesc • Structuri pleonastice in presa romaneasca actuala • Aspecte morfologice si etimologice ale derivatelor cu sufixe neologice • Despre ortoepia si ortografia siglelor • Cuvinte si enunturi deficitare ca sens in limbajul mass-mediei de dupa 1989 • Stilul publicistic actual intre libertatea de exprimare si libertatea de expresie • Anafora discursiva in textul jurnalistic • Violenta societatii si brutalitatea lingvistica in mass-media

Despre Autor

Ilie Rad (n. 1955, Nandra/Ludus, Mures) este absolvent al Facultatii de Filologie din cadrul Universitatii „Babes‑Bolyai” din Cluj‑Napoca (1979). Doctor in filologie (1998), profesor (2003) la Catedra de Jurnalistica a Facultatii de Stiinte Politice, Administrative si ale Comunicarii din cadrul Universitatii „Babes‑Bolyai” din Cluj‑Napoca. Seful Catedrei de Jurna­lism (2001‑2007) si cancelar al facultatii (in perioada 1996‑2000 si din 2007).

Studiile au un pronuntat caracter practic si normativ, adresindu-se jurnalistilor si studentilor de la facultatile de profil, precum si tuturor celor interesati de aspectele particulare legate de limbaj si de folosirea corecta a limbii romane, cu referire la mass-media.

Cuprins: Titlul jurnalistic • Aspecte ale limbii romane contemporane in presa scrisa • Citeva argumente pentru un cod tipografic romanesc • Structuri pleonastice in presa romaneasca actuala • Aspecte morfologice si etimologice ale derivatelor cu sufixe neologice • Despre ortoepia si ortografia siglelor • Cuvinte si enunturi deficitare ca sens in limbajul mass-mediei de dupa 1989 • Stilul publicistic actual intre libertatea de exprimare si libertatea de expresie • Anafora discursiva in textul jurnalistic • Violenta societatii si brutalitatea lingvistica in mass-media

Detaliile Produsului

Limba: Română
Coperta: Copertă moale
Pagini: 352
Editura: Polirom
Apariția: 2007
ISBN: 978-973-46-0701-3
Dimensiuni: 13,5 x 20 cm
Greutatea: 0.3000

Pareri