Știința Învățării. De la Teorie la Practică

Știința Învățării. De la Teorie la Practică
189,00 MDL (39,54 RON)

Disponibilitate: Stoc epuizat

Descriere

Un demers ambitios care ofera cititorului libertatea de a intelege si regindi aria de semnificatie a notiunii de invatare eficienta.

Ca manual practic si, in egala masura, tratat stiintific, volumul expune teoriile fundamentale formulate de reprezentantii diferitelor directii de cercetare, dar si o gama larga de metode practice, venind astfel in sprijinul celor interesati (de la studenti si cadre didactice pina la angajati, angajatori, cercetatori si practicieni etc.) in alegerea celor mai adecvate tehnici de invatare.

Cuprins: Thorndike – ultimul mare asociationist • Legea efectului • Skinner – conditionarea operanta si instruirea programata • Bandura si modelarea sociala • Festinger si disonanta cognitiva • Rogers si libertatea de a invata • Idealul educational absolut • Maslow si experientele culminante • Analiza cimpurilor de forta • Autodirectionarea invatarii • Brainsketching • Brainstorming • Brainwriting • Cercul „complimentelor” • Metoda concasarii • Metoda „copacului cu erori” • Cubul • Discutia-panel • Fishboning • Fishbowl • Focus-group • Mind-mapping • Spider-map • Incidentul critic • Jocul de rol • Teoria manipularii • Tehnica SCAMPER • Problematizarea

Despre Autor

Ion Negret‑Dobridor este profesor universitar la Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei a Universitatii din Bucuresti. A fost redactor la Revista de pedagogie (1978‑1979), cercetator stiintific la Institutul de Cercetari Pedagogice si Psihologice (1981‑1982), inspector scolar la Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti (1986‑1990), sef de sector in Guvernul Romaniei (1990‑1993).

A devenit cunoscut prin conceperea si experimentarea in scolile din Bucuresti a unui model instructional original de tip mastery learning, pe care l‑a descris in lucrarea Invatarea eficienta (1994, in colaborare). Este laureat al Premiului „C. Radulescu‑Motru” al Academiei Romane (1996) si al Medaliei Jubiliare „Comenius” (2003). In prezent exploreaza metamorfozele gindirii educationale contemporane, pe care le va expune in lucrarea Pedagogia postmoderna si educatia ultramoderna.

Dintre lucrarile publicate, amintim: Psihologie genetica si educatie (1980); Formarea personalitatii umane (1981); Catastrofa pedagogica (1995); Prelegeri pedagogice. Accelerarea psihogenezei. Cercetari experimentale si hermeneutica pri­vind puterea educatiei asupra naturii umane (2001, in colaborare); Teoria curriculumului educational (2000); Mitul lui Chiron. Explorari hermeneutice privind destinul paideutic al omenirii (2001); Inspectia scolara si designul instruc­tional (2004, in colaborare); Didactica Nova sau Arta de a‑i invata pe toti (aproape) totul (2005); Stiinta invatarii. De la teorie la practica (2005, in colaborare).

Detaliile Produsului

Limba: Română
Coperta: Copertă moale
Pagini: 256
Editura: Polirom
Apariția: 2005
ISBN: 978-973-46-1076-1
Dimensiuni: 16 x 23,5cm
Greutatea: 0.3000

Pareri