Pedagogie. Ediția a III-a (revăzută și adăugită)

Pedagogie. Ediția a III-a (revăzută și adăugită)
329,00 MDL (68,83 RON)

Disponibilitate: Stoc epuizat

Descriere

Editia a III-a revazuta si adaugita.

Raspunzind celor mai recente cerinte din domeniul educatiei, volumul ofera o privire de ansamblu asupra intregii tematici a disciplinei, de la reforma sistemului de invatamint, proiectarea pe unitati de invatare sau teoria si metodologia curriculumului, pina la strategiile de evaluare si formarea cadrelor didactice. Pe linga temele traditionale, aceasta a treia editie abordeaza si subiecte de actualitate, ca rolul noilor tehnologii in procesul de invatare si modul in care pot fi integrate cit mai eficient in actul educational in vederea imbunatatirii rezultatelor.
 
Numeroase exemple practice si interpretari inedite faciliteaza intelegerea problematicii pedagogice si ofera noi perspective asupra unor aspecte mai putin analizate pina in prezent. Volumul se adreseaza atit studentilor, cit si profesorilor si altor categorii de formatori, constituind un suport util pentru pregatirea examenelor de titularizare in invatamintul preuniversitar, a examenelor de grad si de definitivat.
 
Din cuprins: Sistemul de invatamint. Structura, functionalitate, finalitate • Pedagogia – stiinta a educatiei • Educatia in societatea cunoasterii: globalizare, internationalizare, informatizare • Noi domenii si perspective ale educatiei • Ipostaze ale finalitatilor educationale • Continuturi curriculare • Proiectarea curriculara • Teoria generala a procesului de invatamint • Metodologia si tehnologia instruirii • Relationare si comunicare didactica • Evaluarea randamentului scolar – componenta a demersului didactic • Strategii de evaluare si notare • Factori ai variabilitatii aprecierii si notarii • Formarea formatorilor. Experiente prezente si deschideri posibile

 

Despre Autor

Constantin Cucos este doctor in stiintele educatiei, profesor universitar la Facultatea de Psihologie si Stiinte ale Educatiei, Universitatea „Al.I. Cuza” din Iasi, director al Departamentului pentru Pregatirea Personalului Didactic din cadrul aceleiasi universitati.

A efectuat stagii de cercetare si documentare la Biroul International al Educatiei – UNESCO, Geneva (1991), Universitatea „Aristotel” din Salonic (1993), Universitatea Lille I (1995), Universitatea din Bologna (1996), Universitatea din Savoie, Chambery (1997), Universitatea din Geneva (1997, 2000), Universitatea Paris X (1998), Universitatea Paris VIII (1999), Institutul de formare SLO „Specialisten in Leerplanontwikkeling”, Enschede (1999), Universitatea din Warwick, Coventry (1999), Universitatea de Stiinte Sociale din Toulouse (2000), Universitatea Catolica din Louvain (2001), Universita degli Studi din Padova (2004).

Este membru al International Association for Intercultural Education, cu sediul in Suedia (1995), al colegiului editorial al Intercultural Education (1996) si al Association pour la Recherche Interculturelle (ARIC), cu sediul la Geneva (2001). Domenii de competenta: filosofia educatiei, pedagogia culturii, educatia religioasa, pedagogia generala. Este autorul a peste 120 de studii in volume colective si reviste de specialitate.

Lucrari publicate: Pedagogie si axiologie (Editura Didactica si Pedagogica, 1995), Pedagogie (Editura Polirom, 1996; editia a II‑a revazuta si adaugita, 2002), Educatia religioasa. Continut si forme de realizare (Editura Didactica si Pedagogica, 1996), Minciuna, contrafacere, simulare. O perspectiva psihopedagogica (Editura Polirom, 1996), Educatia religioasa. Repere teoretice si metodice (editia I, Editura Polirom, 1999), Psihopedagogie pentru examene de definitivare si grade didactice (Editura Polirom, 1999; editia a II‑a, 2008), Educatia.

Dimensiuni culturale si interculturale (Editura Polirom, 2000), Istoria pedagogiei. Idei si doctrine pedagogice fundamentale (Editura Polirom, 2001), Timp si temporalitate in educatie. Elemente pentru un management al timpului scolar (Editura Polirom, 2002), Informatizarea in educatie. Aspecte ale virtualizarii formarii (Editura Polirom, 2006), Teoria si metodologia evaluarii (Editura Polirom, 2008), Educatia. Iubire, edificare, desavirsire (Editura Polirom, 2008).

Detaliile Produsului

Limba: Română
Coperta: Copertă moale
Pagini: 536
Editura: Polirom
Apariția: Decembrie 2014
ISBN: 978-973-46-4041-6
Dimensiuni: 16 x 23,5cm
Greutatea: 0.5000

Pareri