Motivaţie şi Afaceri

Motivaţie şi Afaceri
325,00 MDL (67,99 RON)

Disponibilitate: Stoc epuizat

Descriere

Într-o lume în care apar zi de zi noi teorii despre management şi psihologia leadershipului, ideile lui Abraham Maslow surprind prin claritatea, profunzimea şi actualitatea lor. Prezenta antologie reuneşte articole, conferinţe şi scrisori inedite (de exemplu, către Skinner sau Rockefeller) care oferă o perspectivă utilă şi novatoare asupra managementului şi eficienţei, autoactualizării şi trebuinţelor umane, creativităţii şi leadershipului.

Indiferent că vorbeşte despre nefasta mecanizare a organizaţiilor sau despre cele mai profunde motivaţii umane, Maslow oferă de fiecare dată exemple şi studii de caz, precum şi soluţii practice pentru managerii şi specialiştii în resurse umane. Aceştia vor putea afla cum să fidelizeze clienţii şi partenerii companiei, cum să creeze un mediu de lucru motivant şi creativ sau cum să se adapteze la schimbare şi la provocările neaşteptate.

Metoda managerială pe stil vechi se transformă văzând cu ochii într-o abordare uzată moral. Cu cât oamenii ajung să fie mai evoluaţi şi mai sănătoşi psihic, cu atât politica unui management luminat va deveni mai necesară pentru a supravieţui în condiţii de concurenţă şi cu atât mai ineficientă va fi întreprinderea bazată pe o politică autoritaristă.  -- Abraham Maslow

”Abraham Maslow a reuşit să ne ofere un „tablou complet", spre deosebire de perspectiva îngustă a majorităţii cercetătorilor din ştiinţele sociale. Descoperirile sale epocale referitoare la motivaţie şi personalitate au depăşit cu mult sfera psihologiei academice, găsindu-şi aplicaţii în domeniile managementului şi marketingului. Lui Maslow i-a plăcut să exploreze tendinţele sociale abia sesizabile şi să anticipeze cu mult curaj consecinţele lor.”-- Psychology Today
 

Cuprins extins:

Cuprins:
Prefaţă
Mulţumiri

PARTEA ÎNTÂI
Autoactualizarea în câmpul muncii 

Ierarhia trebuinţelor
Atitudinea faţă de datorie, muncă şi misiune a persoanelor orientate către autoactualizare 
Note suplimentare despre autoactualizare, muncă, datorie şi misiune 
Actualizarea, ca datorie 
Creativitatea persoanelor aflate în procesul de autoactualizare
Câteva principii de bază ale psihologiei dezvoltării şi autoactualizării 
Note despre stima de sine în mediul de muncă
Latura umană a întreprinderii 
Dinamica americană
Pericolele autoactualizării 

PARTEA A DOUA
Chestiuni de management şi de leadership 

Necesitatea unor politici manageriale luminate
Agenţii de vânzări şi clienţii buni şi luminaţi 
Note suplimentare la Agenţii de vânzări şi clienţii buni şi luminaţi 
Chestiuni manageriale
Notă despre personalitatea angajaţilor în vânzări şi profesia lor 
Note despre întreprinzător 
Efecte secundare ale managementului luminat 
Liderii, pionii şi puterea 
Comunicarea – cheia unui management eficace 
Dinamica managementului american 
Teoria Z

PARTEA A TREIA
Creativitate şi inovare 

Atitudinea creativă
O abordare holistă a creativităţii 
Blocaje emoţionale la nivelul creativităţii
Nevoia de oameni creativi
Note despre creativitate 
Adăugire la notele despre persoana creativă 
Trebuinţele noastre estetice – note exploratorii 

PARTEA A PATRA
Motivaţie şi comportament 

teorie a motivaţiei umane 
Toate comportamentele sunt motivate? 
Motivaţia de deficit şi motivaţia de dezvoltare 
Managementul ca experiment psihologic
Complexul Iona – de ce ne este teamă să creştem?

Despre Autor


 

Abraham H. Maslow este întemeietor al psihologiei umaniste din care s-au dezvoltat mai multe psihoterapii situate dincolo de freudism şi comportamentalism. Profesor la Brandeis University între 1951 şi 1969, Maslow a rămas în istoria psihologiei prin contribuţia sa cea mai importantă cunoscută ca «ierarhia trebuinţelor».

Detaliile Produsului

Titlu Original: The Maslow Business Reader
Limba: Română
Coperta: Copertă moale
Pagini: 496
Editura: Trei
Apariția: Octombrie 2013
ISBN: 978-973-707-801-8
Dimensiuni: 13 x 20 cm
Greutatea: 0.4500

Pareri