Moduri de a Percepe. O introducere în Teoria Artei Moderne şi Contemporane

Moduri de a Percepe. O introducere în Teoria Artei Moderne şi Contemporane
248,00 MDL (51,88 RON)

Disponibilitate: Stoc epuizat

Descriere

Editia a II-a.

Operele de arta isi datoreaza notorietatea modului in care sunt percepute de privitor, in special de cel profesionist. Odata cu transformarile petrecute in domeniul artelor vizuale de-a lungul timpului s-a schimbat si felul in care publicul a receptat si interpretat lucrarile de arta. Volumul isi propune o introducere in teoriile artei moderne si contemporane, cu accent pe relatia dintre subiectul receptor si opera de arta, din perspectiva relatiilor de putere, a retoricii vizuale si a structurilor dorintei.
 
Istoricii si criticii de arta, esteticienii, precum si artistii din noile generatii vor gasi aici conceptele si teoriile care au influentat decisiv studiul imaginii in ultima jumatate de secol, explorind diverse tipuri de analiza critica a vizualitatii.
 
Din cuprins: Imagine, societate si ideologie: teoria social-critica a artelor vizuale • Imaginea-ecran: teorii psihanalitice ale artei si reprezentarii vizuale • Imagine si semn: teorii structuraliste ale artelor si reprezentarii vizuale • Imagine si text: teorii post-structuraliste ale artelor si reprezentarii vizuale • Imagine, discurs, putere: analiza critica a discursului si a spatialitatii • Estetica relationala: de la obiecte la relatii sociale • Estetica dialogica: arta, comunicare si comunitate • Globalizare si reprezentare a identitatii: teoria postcoloniala a artelor vizuale

 

Despre Autor


 

Cristian Nae este conferenţiar universitar doctor în cadrul Facultăţii de Arte Vizuale şi Design, Universitateade Arte „George Enescu” din Iaşi, unde predă cursuri de Estetică, Teorii contemporane ale artei şi vizualităţii şi Metodele istoriei artei.

A obţinut doctoratul în filosofie la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi (2008) şi,ulterior, a beneficiat de o bursă NEC Adevărul şi Getty NEC la Institutul de Studii Avansate, Colegiul „Noua Europă” din Bucureşti (2010 2012), de un grantPATTERNS Lectures finanţat de ERSTE Stiftung şi WUS Austria pentru implementarea cursului „Politici ale identităţii în arta est europeană după 1989” la Universitatea de Arte „George Enescu” din Iaşi (2010 2011), precum şi de un grant de cercetare postdoctoralăfinanţat de CNCSIS UEFISCDI în cadrul aceleiaşi universităţi (2010 2012). Este membru al College Arts Association (CAA) din SUA, European Society for Aesthetics (ESA) şi al Asociaţiei Internaţionale a Criticilor de Artă (AICA).

A publicat numeroase studii şi articole în reviste şi volume colective de circulaţie internaţională. Este de asemenea autorul volumului Arta după sfîrşitul artei. Danto şi redefinirea operei de artă (Editura Universităţii „Al.I. Cuza” Iaşi, 2010).

Detaliile Produsului

Limba: Română
Coperta: Copertă moale
Pagini: 248
Editura: Polirom
Apariția: Ianuarie 2015
ISBN: 978-973-46-5115-3
Dimensiuni: 16 x 23,5 cm
Greutatea: 0.2500

Pareri