Mass-Media. O Istorie Socială. De la Gutenberg la Internet

Mass-Media. O Istorie Socială. De la Gutenberg la Internet
152,00 MDL (31,80 RON)

Disponibilitate: Stoc epuizat

Descriere

Descrierea Cărții 

Astazi ne preocupa influenta negativa a televiziunii si a Internetului; in secolul al XVI-lea, oamenii se temeau ca cititul va stirni emotii periculoase, mai ales la femei. Asa Briggs si Peter Burke, doi dintre cei mai de seama specialisti in istoria culturii, prezinta multe astfel de paralele in Mass-media. O istorie sociala.

Punind accent atit pe schimbarile tehnologice, cit si pe continuitatile in utilizarea diferitelor mijloace de comunicare, autorii ofera o excelenta perspectiva asupra mass-media si asupra contextelor sociale si culturale in care au aparut si au evoluat ele de-a lungul timpului, de la inventarea tiparului pina la actuala revolutie informationala si comunicationala provocata de Internet. O carte de nelipsit atit pentru studentii de la facultatile de jurnalism, cit si pentru cei de la istorie sau care urmeaza cursuri de studii culturale.

Cuprins: Revolutia tiparului • Mass-media si sfera publica in epoca moderna timpurie din Europa • De la aburi la electricitate • Procese si modele • Informatie, educatie, divertisment • Convergente

Despre Autori

Peter Burke este profesor de istorie la Universitatea Cambridge, Marea Britanie;referinta obligatorie in bibliografiile de istorie culturala si Renastere, in special. De acelasi autor: The Art of Conversation (1990), The Fortunes of the Courtier (1995), Varieties of Cultural History (1997), The European Renaissance: Centres and Peripheries (1998), A Social History of Knowledge from Gutenberg to Diderot (2000) Eyewitnessing (Cornell University Press, Ithaca, 2001). De acelasi autor, la Editura Polirom a aparut Renasterea europeana. Centre si periferii (2005).

Asa Briggs (n. 1921) a fost rector al Worcester College, Oxford, si al Open University. Este cel mai important istoric media din Marea Britanie. In 2000 i s-a decernat Premiul Wolfson pentru istorie pe anul 1999. Dintre lucrarile publicate mentionam: The History of Broadcasting in the United Kingdom (5 vol., Oxford University Press, Oxford, 1961-1995), Governing the BBC (London: British Broadcasting Corporation, 1979), The BBC: The First Fifty Years (in colaborare cu Joanna Spicer, Oxford University Press, Oxford, 1985), The Franchise Affair: Creating Fortunes and Failures in Independent Television (Hutchinson, Londra, 1986).

Detaliile Produsului

Limba: Română
Coperta: Copertă moale
Pagini: 344
Editura: Polirom
Apariția: 2005
ISBN: 973-681-803-9
Dimensiuni: 16 x 23,5 cm
Greutatea: 0.3000

Pareri