Limba Română cl. 12: Teste Integrative de Evaluare a Competențelor Lingvistice, Literare, de Comunicare

Mai multe poze

Limba Română cl. 12: Teste Integrative de Evaluare a Competențelor Lingvistice, Literare, de Comunicare
42,00 MDL (8,79 RON)
  • Cumpără 2 exemplare cu 37,80 MDL fiecare și economisește 11%

Disponibilitate: În Stoc

sau

Descriere

De asemenea, culegerea este utilă şi profesorilor de limba şi literatura română, pentru care poate constitui un instrument de lucru în cadrul orelor de pregătire a elevilor în vederea susţinerii cu succes a bacalaureatului, dar şi pentru întocmirea unor subiecte de teste şi teze pe parcursul anului şcolar.

În realizarea testelor s-a ţinut cont de principiile studierii limbii şi literaturii române stipulate de curriculumul naţional (abordarea limbii din perspectiva comunicativ-func-ţională, recunoaşterea elevului-receptor ca participant la recrearea operei literare), s-a pus accentul pe latura formativă a învăţării, axată pe achiziţionarea de competenţe de comunicare şi de interpretare. Astfel, au fost vizate utilizarea corectă şi adecvată a limbii române literare în diferite situaţii de comunicare, utilizarea strategiilor de comprehensiune şi de interpretare a textului artistic, utilizarea modalităţilor de caracterizare a personajului literar, punerea în context a operelor studiate prin raportare la epocă, la curente literare, la gen şi specie etc.

Culegerea este alcătuită din:

-    20 de variante pentru secvenţa/subiectul I (profil real şi umanistic), în care, pornin-du-se de la texte literare, la prima vedere, aparţinând genului liric, se urmăreşte receptarea adecvată a acestora din perspectiva mai multor particularităţi definitorii: limbaj artistic, eu liric, stare sufletească, temă, motiv literar, titlu, mesaj etc. Fiecare dintre cele 20 de variante include opt - nouă itemi;

-    18 variante pentru secvenţa/subiectul al ll-lea (profil real), fiecare incluzând câte un fragment dintr-o operă epică sau dramatică nestudiată, în baza căruia elevii sunt solicitaţi să caracterizeze personajul-protagonist, având ca reper anumiţi parametri;

-    18 variante pentru subiectul al ll-lea (profil umanistic), fiecare solicitând elevilor să elaboreze un anumit tip de compunere (paralelă, sinteză, caracterizare a personajului literar etc.), luând ca punct de pornire şi o afirmaţie celebră (în unele cazuri am propus două sau chiar trei afirmaţii, elevii având posibilitatea s-o aleagă pe cea care le convine mai mult);

-    6 variante pentru subiectul al lll-lea (profil real şi umanistic), care presupun elaborarea de către elevi a unor texte de utilitate socială: cerere, procură, aviz, proces-verbal, curriculum vitae;

-    sugestii teoretico-literare şi metodologice referitoare la particularităţile distinctive ale genurilor şi speciilor literare, ale figurilor de stil, ale curentelor literare, la algoritmul de comentare a unui motiv literar, a unei figuri de stil, la structura şi cerinţele de întocmire a unor texte de utilitate socială. Tot în acest compartiment se dau mai multe modele de texte oficial-administrative.

Detaliile Produsului

Limba: Română
Coperta: Copertă moale
Pagini: 92
Editura: Lyceum
Apariția: 2012
ISBN: 978-9975-939-90-4
Dimensiuni: 16,8 x 23,9 cm
Greutatea: 0.1400

Pareri