Istoria Cinematografiei în Capodopere. Vîrstele Peliculei. De la ”Cîntaretul de Jazz” la Luminile Orașului” (1927-1931). Vol. 3

Mai multe poze

Istoria Cinematografiei în Capodopere. Vîrstele Peliculei. De la ”Cîntaretul de Jazz” la Luminile Orașului” (1927-1931). Vol. 3
256,00 MDL (53,56 RON)

Disponibilitate: Stoc epuizat

Descriere

 Editia a II-a

Al treilea volum al seriei abordeaza perioada in care se transeaza disputa dintre filmul „mut” si cel sonor si al carei inceput este marcat de premiera Cintaretului de jazz. Tot in aceasta perioada au loc si primele decernari ale Premiilor Oscar (stagiunea 1927-1928), care, desi la inceput ignora complet noile „talkies”, ajung in citiva ani sa le recunoasca valoarea.
 
Marii regizori ai vremii – printre care Dreyer, King Vidor, Sjöström, Dovjenko, Von Sternberg, Renoir, Murnau, mentionati in acest volum – au fost nevoiti sa se adapteze din mers la noile mijloace tehnice. Dar parerile erau impartite: pe de o parte, Eisenstein credea in filmul sonor si in „cuvintele revelatoare”, pe cind Chaplin considera cuvintul fatal pentru celebrul sau tramp,creat prin si bazat exclusiv pe „alfabetul miscarii, poezia gestului”.

„Esti captivat de aceste capodopere ale cinematografiei, iar scrisul lui Tudor Caranfil este, la rindul lui, captivant. Tudor Caranfil stie sa emotioneze cititorul.”-- Mihai Fulger

 „Carti fascinante, precum un serial bine condus...”-- Roxana Pana

 „Apreciez, la Tudor Caranfil, mersul impotriva curentului, curajul de a-si sustine parerile chiar si atunci (sau mai ales atunci) cind are de dus razboi cu toata lumea. Dar Caranfil n-ar mai fi Caranfil daca s-ar plia pe opinia majoritatii, si cred ca acesta este meritul sau cel mai mare.” -- Alex. Leo Serban

Tudor Caranfil, admirabil cunoscator al cinematografului...”-- Nicolae Manolescu

 Cuprins:

Cintaretul de jazz • Patimile Ioanei d'Arc • Oamenii, duminica • Multimea • Vintul • Femeia in Luna • Noul si vechiul • Jurnalul unei fete pierdute • Pamint • Ingerul albastru • Cateaua • Tabu • Luminile orasului

Despre Autor


 
Tudor Caranfil (n. 1931, Galati), critic cinematografic si istoric de film. Absolvent cu Diploma de Merit al Facultatii de Filosofie din cadrul   Universitatii din Bucuresti, s‑a specializat ulterior in filmologie.
 
 Din 1959 a fost criticul cinematografic al cotidianului Informatia Bucurestiului, unde, intre 1960 si 1970, a redactat, saptaminal, pagina de cinema intitulata „Carnet de cinefil”. In 1962 fondeaza primul cinematograf de arhiva din Bucuresti, „Seara prietenilor filmului”, pe baza caruia va fi creata, doi ani mai tirziu, Cinemateca Romana.
 
Din 1970 activeaza cu precadere in televiziune, unde realizeaza, intre 1972 si 1977, un popular magazin saptaminal de cultura cinematografica intitulat „Virstele peliculei”, emisiune reanimata din 1990 pina in 1997. Alte cicluri de emisiuni TV initiate: „Istoria unei capodopere”, „Povestea unui gag”, „Dictionar cinematografic”, „Amfiteatrul artelor”, „Traveling peste timp”, „Telefilmoteca de Aur” s.a.m.d.
 
Din 1966, cu 7 capodopere ale filmului mut, demareaza aparitia unei lungi serii de volume dedicate istoriei cinematografiei, printre care se numara F.W. Murnau (1968), Virstele peliculei, o istorie a filmului in capodopere (vol. I‑IV, 1982‑1998; vol. V, 2012, propus de FIPRESCI pe lista The Best Books on Film), Cetateanul Kane. „Romanul” unui film (1978), toate reeditate ulterior, In cautarea filmului pierdut (1988, volum distins cu Premiul ACIN), Dictionar universal de filme (2002; editia a II‑a, 2003; editia a III‑a, 2008), primul de acest fel publicat in Romania, urmat de primul Dictionar de filme romanesti (2002; editia a II‑a, 2004), Pe aripile vintului (2003).
 
In cercetarile sale de istoria filmului a pus in valoare cel mai bogat depozit de informatii cu privire la inceputurile cinematografiei romanesti, lasat mostenire de marele actor Aristide Demetriade si redescoperit in august 1985, inlaturind definitiv, in volumul In cautarea filmului pierdut (1988), o serie dintre erorile istoriografiei despre nasterea filmului romanesc de fictiune.
 
Tudor Caranfil este, din 1970, solicitat anual la Festivalul international de la Karlovy Vary, din 1980 este invitat permanent al Festivalului de la Berlin, unde a fost solicitat frecvent in juriul FIPRESCI, din 1993 este corespondent permanent al Agentiei Romane de Presa (AGERPRES) la festivalul de la Cannes si, in calitate de comentator al presei romanesti, participa la multe alte festivaluri cinematografice internationale, ca Los Angeles, Locarno, Oberhausen, Cottbus, Lubeck, Namur, Rotterdam, San Francisco, precum si la principalele festivaluri de film organizate in decursul anilor in Romania (Mamaia, Costinesti, TIFF etc.).
 
Este laureat al Premiului „D.I. Suchianu”, 2011, „pentru intreaga cariera de critic si istoric de cinema”, distins, pentru contributia deosebita la dezvoltarea artei si culturii cinematografice romanesti, cu „Clacheta de Aur” a Uniunii Autorilor si Realizatorilor de Film din Romania in 2012 si cu Diploma pentru merite deosebite in cercetarea istoriei filmului romanesc de Arhiva Nationala de Filme. In 2013, UCIN (Uniunea Cineastilor din Romania) i‑a decernat Premiul de Excelenta, omagiindu‑i intreaga activitate.
 
Este tatal regizorului de film Nae Caranfil.

Detaliile Produsului

Limba: Română
Coperta: Copertă moale
Pagini: 558
Editura: Polirom
Apariția: Mai 2010
ISBN: 978-973-46-1696-1
Dimensiuni: 13 x 20 cm
Greutatea: 0.5500

Pareri