Învățarea Integrată. Fundamente pentru Un Curriculum Transdisciplinar

Învățarea Integrată. Fundamente pentru Un Curriculum Transdisciplinar
189,00 MDL (39,54 RON)

Disponibilitate: Stoc epuizat

Descriere

In contextul unui interes mereu in crestere fata de noile abordari si metodologii ale educatiei, lucrarea analizeaza problematica vasta a educatiei integrate, constituind in egala masura un demers academic si de mobilizare in vederea identificarii celor mai bune modalitati de reforma a curriculumului din perspectiva interdisciplinaritatii.

Ideea fundamentala a acesteia este ca dezvoltarea personala si sociala a individului prin educatie trebuie sa se produca mai ales in contexte integrate (multi-, inter- sau transdisciplinare), concretizate in temele cross-curriculare. Adresindu-se specialistilor in educatie si studentilor de la facultatile de profil, Invatarea integrata aduce clarificari intr-un domeniu de maxima actualitate, tinind cont de cei trei piloni pe care se fundamenteaza paradigma abordarii integrate a curriculumului: epistemologic, social si pedagogic.

Cuprins: Fundamentele epistemologice, sociale si pedagogice ale abordarii integrate a curriculumului • Noile teorii din cadrul stiintelor: rasturnarea tiparelor "gindirii disciplinate" • De la rationalitatea transversala la curriculumul ca praxis • Disciplina: repere etimologice, surse si evolutii istorice • Repere pentru generarea strategiilor didactice • Temele cross-curriculare

 

Despre Autor

Lucian Ciolan (n. 1974) este conferentiar doctor si seful Catedrei de Pedagogie a Facultatii de Psihologie si Stiintele Educatiei din cadrul Universitatii Bucuresti. Principalele sale domenii de interes vizeaza politicile publice si politicile educationale, metodologia cercetarii, formarea formatorilor, managementul performantei, proiectarea si dezvoltarea curri­culara.

A publicat mai multe articole in reviste de specialitate, este coautor al unor volume colective publicate in tara si strainatate si autorul unor lucrari precum Pasi catre scoala interculturala (Corint, 2000), Dincolo de discipline (CEDU/Humanitas, 2003), Catre o cultura a calitatii politicilor in tarile in tranzitie. Studiu de caz privind educatia (Editura Universitatii din Bucuresti, 2006).

Este membru al grupului de lucru al Comisiei Europene Quality of teachers and trainers (Agenda Lisabona 2010), precum si al unor asociatii profesionale prestigioase: International Political Science Association (IPSA), Association for Supervision and Curriculum Development (ASCD), European Educational Policy Network (EEPN), European Network for Improvement of Research and Development in Educational Leadership and Management (ENIRDELM).

Detaliile Produsului

Limba: Română
Coperta: Copertă moale
Pagini: 280
Editura: Polirom
Apariția: 2008
ISBN: 978-973-46-1034-1
Dimensiuni: 16 x 23,5 cm
Greutatea: 0.3000

Pareri