Eșecul în Afaceri: 10 Reguli de Urmat

Eșecul în Afaceri: 10 Reguli de Urmat
32,00 MDL (6,69 RON)

Disponibilitate: Stoc epuizat

Descriere

Sunt tot mai multi cei dornici sa ne ofere retete ale succesului in afaceri. Incepand de la antrenori de fotbal, fosti directori generali si pana la psihologi si consilieri externi, acesti guru care ne vorbesc despre succes sunt peste tot. Dar nici unul nu ne poate oferi vreo garantie a succesului. Pe de alta parte, nu se poate spune acelasi lucru despre esec. Esecul este simplu.

De fapt, exista zece greseli grave pe care companiile si oamenii le comit fara incetare si care duc in mod inevitabil la esec. Printre acestea se numara cateva reguli pe care te poti oricand „bizui“: nu mai risca, fii inflexibil, asuma-ti infailibilitatea, increde-te pe deplin in experti si teme-te de viitor.

Daca vrei sa eviti capcanele care ameninta in permanenta companiile si pe cei care le conduc, citeste acest „ghid al esecului“, plin de umor, adresat liderilor de pretutindeni, dar si celor interesati de secretele pierderii sau castigului in afaceri.


Recenzie Bestseller.md



Donald Keough începe cartea sa „Eșecul în afaceri: 10 reguli de urmat”, spunând că aceasta vine ca urmare a invitației de a vorbi despre secretele succesului în cadrul unui eveniment, la care autorul nostru, președinte și director general al Coca-Cola din 1983 până în 1993, cu modestia pe care îl caracterizează, a răspuns că nu o poate face.

Donald Keough mai spune că ar putea vorbi despre greșelile pe care le putem face în afaceri pentru a ajunge un păgubaș de mare succes. Așa a apărut „Eșecul în afaceri: 10 reguli de urmat”, un bestseller internațional despre care care Bill Gates spune că te învață mai multe despre succesul în afaceri decât un raft întreg de cărți.

Din cuvântul înainte scris de Warren Buffet aflăm că faimosul investitor american a fost vecin cu Donald Keough în orașul Omaha acum 50 de ani pe când aceștia munceau din greu pentru a-și întreține familiile. Buffet, care conduce în prezent compania de investiții și asigurări Barkshire Hathaway spune despre Keough că este printre puținii oameni cărora simte că le poate preda ștafeta de a conduce compania sa.

Prima regulă a eșecului în afaceri în opinia autorului este „Nu mai  risca”, argumentând-o cu exemple practice din companii precum Coca Cola și Xerox. În 1930 în plină criză economică Robert Woodruff în pofida refuzului Consiliu de Administrație a companiei, a creat Coca-Cola Export Corporation, decizie care a făcut ca produsele Coca Cola să ajungă până în prezent în peste 200 de țări ale lumii. Xerox, care a riscat în 1959 prin introducerea tehnologiei inovatoare de xerografiere a oscilat de la o companiei de talie mondială la o companie mediocră pentru că a refuzat să riște în 1973, când nu a oferit o șansă proiectului primului computer personal dotat cu mouse și un monitor cu grafice și iconițe dezvoltat de Centrul de Cercetare din Palo Alto, California. În cele din urmă, Apple și Microsoft au beneficiat de pe urmele cercetărilor inginerilor de la Xerox.

Regula a doua a lui Keough este intitulată „Fii inflexibil” și scoate în evidența lipsa de flexibilitate de care a dat dovadă compania sa Coca-Cola în relația cu concurentul nou apărut Pepsi-Cola. În 1939, Pepsi a venit cu o strălucită strategie de marketing: "De două ori mai mult la același preț". În timp ce Pepsi începea să crească, Coca-Cola nu venea cu nicio reacție. Răspunsul a venit tocmai în 1955 când după o scădere bruscă în supermarketuri, Coca-Cola a decis să introducă ambalaje de dimensiuni mai mari. Un alt exemplu pe care îl propune autorul este IBM, companie în al cărui consiliu de administrație a făcut parte. În 1981, IBM, pe lângă supercomputerele „mainframe”, care au propulsat compania, a dezvoltat un PC de succes, dar nu a crezut cu adevărat în el, prognozând vânzări slabe. Între timp PC-urile luau amploare, iar IBM continua să ignore evoluția și, în cele din urmă, PC-ul IBM denumit ThinkPad a sfârșit în fabricile de laptopuri din China sub denumirea Lenovo.

Celelalte reguli ale eșecului în afaceri descrie prin intermediul propriilor experiențe și observații de Donald Keough sunt: izolează-te, asumă-ți infaibilitatea, fă-ți joc la granița cu incorectitutindea, nu sta pe gânduri, pune-ți toată încrederea în experți și consultanți externi, iubește-ți birocrația, trimite mesaje confuze, teme-te de viitor și regula bonus - Nu mai fi pasionat de muncă.

-- Recenzie de Ion Bargan, director Bestseller.md


Recenzii


 

”Regulile lui Don referitoare la eșec vă vor învața mai multe despre succesul în afaceri decât un raft întreg de cărți”-- Bill Gates

”O carte de căpătâi pentru orice lider.” -- Jack Welch

”Don Keough ne oferă un argument împotriva îngâmfării și a autosuficienței manageriale, amintindu-ne că, atunci când lucrurile merg prea bine, un om bun
de afaceri începe să se îngrijoreze.” - Rupert Murdoch


Despre Autor


 

Donald Keough (n. 1927) a fost presedinte si director general al Companiei Coca-Cola, din 1981 pana in 1993.

A fost reales director al companiei in 2004.

A activat in multe consilii de administratie, printre care cele de la Berkshire Hathaway, McDonald’s si The Washington Post Company.

Este considerat o personalitate a business world-ului american.


Detaliile Produsului

Limba: Română
Coperta: Copertă moale
Pagini: 144
Editura: Litera
Apariția: Februarie 2009
ISBN: 978-973-67-5575-0
Dimensiuni: 14 x 21 cm
Greutatea: 0.2000

Pareri