Educația Religioasă. Repere Teoretice și Metodice

Educația Religioasă. Repere Teoretice și Metodice
210,00 MDL (43,93 RON)

Disponibilitate: Stoc epuizat

Descriere

Sinteza lui Constantin Cucos reevalueaza conceptiile de pina acum referitoare la rolul predarii educatiei religioase, subliniind corelatia dintre domeniul educatiei si cel al religiei, precum si importanta si specificul acestei discipline scolare. Concepute dintr-o perspectiva ecumenica, cele opt capitole analizeaza in egala masura latura spirituala si cea documentara, istorica, si pledeaza pentru integrarea spiritualitatii religioase in social.

In aceasta editie revazuta si adaugita, raportul dintre educatie si valorile religioase este analizat prin prisma unor cercetari dedicate atit educatiei axiologice, cit si problematicii continutului si metodologiei educatiei religioase. Lucrarea se adreseaza profesorilor de religie si studentilor de la teologie care doresc sa lucreze in invatamint, studentilor de la pedagogie, precum si tuturor celor interesati de domeniul educatiei religioase.

Cuprins: Educatia religioasa – intre necesitate si posibilitate • Integralitate si continuitate formativa prin educatia religioasa • Educatia religioasa in perspectiva istorica • Modele si motive educationale in crestinism • Prefigurari contemporane ale valorilor religioase. Importanta, metamorfoze, implicatii • Valente educative ale valorilor religioase • Aspecte strategice si metodice ale educatiei religioase

Despre Autor

Constantin Cucos este doctor in stiintele educatiei, profesor universitar la Facultatea de Psihologie si Stiinte ale Educatiei, Universitatea „Al.I. Cuza” din Iasi, director al Departamentului pentru Pregatirea Personalului Didactic din cadrul aceleiasi universitati. A efectuat stagii de cercetare si documentare la Biroul International al Educatiei – UNESCO, Geneva (1991), Universitatea „Aristotel” din Salonic (1993), Universitatea Lille I (1995), Universitatea din Bologna (1996), Universitatea din Savoie, Chambery (1997), Universitatea din Geneva (1997, 2000), Universitatea Paris X (1998), Universitatea Paris VIII (1999), Institutul de formare SLO „Specialisten in Leerplanontwikkeling”, Enschede (1999), Universitatea din Warwick, Coventry (1999), Universitatea de Stiinte Sociale din Toulouse (2000), Universitatea Catolica din Louvain (2001), Universita degli Studi din Padova (2004).

Este membru al International Association for Intercultural Education, cu sediul in Suedia (1995), al colegiului editorial al Intercultural Education (1996) si al Association pour la Recherche Interculturelle (ARIC), cu sediul la Geneva (2001). Domenii de competenta: filosofia educatiei, pedagogia culturii, educatia religioasa, pedagogia generala. Este autorul a peste 120 de studii in volume colective si reviste de specialitate. Lucrari publicate: Pedagogie si axiologie (Editura Didactica si Pedagogica, 1995), Pedagogie (Editura Polirom, 1996; editia a II‑a revazuta si adaugita, 2002), Educatia religioasa. Continut si forme de realizare (Editura Didactica si Pedagogica, 1996), Minciuna, contrafacere, simulare. O perspectiva psihopedagogica (Editura Polirom, 1996), Educatia religioasa.

Repere teoretice si metodice (editia I, Editura Polirom, 1999), Psihopedagogie pentru examene de definitivare si grade didactice (Editura Polirom, 1999; editia a II‑a, 2008), Educatia. Dimensiuni culturale si interculturale (Editura Polirom, 2000), Istoria pedagogiei. Idei si doctrine pedagogice fundamentale (Editura Polirom, 2001), Timp si temporalitate in educatie. Elemente pentru un management al timpului scolar (Editura Polirom, 2002), Informatizarea in educatie. Aspecte ale virtualizarii formarii (Editura Polirom, 2006), Teoria si metodologia evaluarii (Editura Polirom, 2008), Educatia. Iubire, edificare, desavirsire (Editura Polirom, 2008).

Detaliile Produsului

Limba: Română
Coperta: Copertă moale
Pagini: 376
Editura: Polirom
Apariția: 2009
ISBN: 978-973-46-1405-9
Dimensiuni: 16 x 23,5 cm
Greutatea: 0.3000

Pareri