Educația. Experiențe, Reflecții, Soluții

Educația. Experiențe, Reflecții, Soluții
240,00 MDL (50,21 RON)

Disponibilitate: Stoc epuizat

Descriere

Rezultatul unor preocupari constante ale autorului, lucrarea propune un discurs despre educatie care, fara sa neglijeze dimensiunea teoretica, pune accent mai putin pe concepte si mai mult pe experienta traita si asumata ca subiect al reflectiei pedagogice.
 
Tematica abordata este vasta, mergind de la calitatea si performanta in invatamint, noile provocari si exigente in educatie, dilemele formarii in contextul noilor medii culturale si educatia religioasa pina la rememorarea ca sursa si proba a invatarii si calatoria ca experienta de initiere. Problematica si maniera ei de tratare apropiata de eseu recomanda cartea unui public larg: specialisti in stiintele educatiei, cadre didactice din invatamintul de toate nivelurile, studenti, parinti si elevi.
 
Din cuprins:

Falsa disputa dintre cunostinte si competente • Educatie, programare, schimbare • Capcanele irealului • Probleme, temeiuri si parcursuri ale educatiei spirituale • Ritmuri, prilejuri si timpuri ale invatarii • Scoala din inima noastra • Opinii si pozitionari – patru interviuri

Despre Autor

Constantin Cucos este doctor in stiintele educatiei, profesor universitar la Facultatea de Psihologie si Stiinte ale Educatiei, Universitatea „Al.I. Cuza” din Iasi, director al Departamentului pentru Pregatirea Personalului Didactic din cadrul aceleiasi universitati.

A efectuat stagii de cercetare si documentare la Biroul International al Educatiei – UNESCO, Geneva (1991), Universitatea „Aristotel” din Salonic (1993), Universitatea Lille I (1995), Universitatea din Bologna (1996), Universitatea din Savoie, Chambery (1997), Universitatea din Geneva (1997, 2000), Universitatea Paris X (1998), Universitatea Paris VIII (1999), Institutul de formare SLO „Specialisten in Leerplanontwikkeling”, Enschede (1999), Universitatea din Warwick, Coventry (1999), Universitatea de Stiinte Sociale din Toulouse (2000), Universitatea Catolica din Louvain (2001), Universita degli Studi din Padova (2004).

Este membru al International Association for Intercultural Education, cu sediul in Suedia (1995), al colegiului editorial al Intercultural Education (1996) si al Association pour la Recherche Interculturelle (ARIC), cu sediul la Geneva (2001). Domenii de competenta: filosofia educatiei, pedagogia culturii, educatia religioasa, pedagogia generala. Este autorul a peste 120 de studii in volume colective si reviste de specialitate.

Lucrari publicate: Pedagogie si axiologie (Editura Didactica si Pedagogica, 1995), Pedagogie (Editura Polirom, 1996; editia a II‑a revazuta si adaugita, 2002), Educatia religioasa. Continut si forme de realizare (Editura Didactica si Pedagogica, 1996), Minciuna, contrafacere, simulare. O perspectiva psihopedagogica (Editura Polirom, 1996), Educatia religioasa. Repere teoretice si metodice (editia I, Editura Polirom, 1999), Psihopedagogie pentru examene de definitivare si grade didactice (Editura Polirom, 1999; editia a II‑a, 2008),

Educatia.Dimensiuni culturale si interculturale (Editura Polirom, 2000), Istoria pedagogiei. Idei si doctrine pedagogice fundamentale (Editura Polirom, 2001), Timp si temporalitate in educatie. Elemente pentru un management al timpului scolar (Editura Polirom, 2002), Informatizarea in educatie. Aspecte ale virtualizarii formarii (Editura Polirom, 2006), Teoria si metodologia evaluarii (Editura Polirom, 2008), Educatia. Iubire, edificare, desavirsire (Editura Polirom, 2008).

Detaliile Produsului

Limba: Română
Coperta: Copertă moale
Pagini: 320
Editura: Polirom
Apariția: Aprilie 2013
ISBN: 978-973-46-3232-9
Dimensiuni: 13,5 x 20 cm
Greutatea: 0.3000

Pareri