Drive. Ce Anume ne Motivează cu Adevărat

Drive. Ce Anume ne Motivează cu Adevărat
335,00 MDL (70,08 RON)

Disponibilitate: Stoc epuizat

Descriere

Descrierea Cărții

Făcând recurs la patru decenii de cercetare ştiinţifică asupra motivaţiei umane, Pink ne arată distanţa dintre ceea ce ştie ştiinţa şi ceea ce face economia – şi cum această discrepanţă afectează toate aspectele vieţii umane.

El analizează trei elemente ale adevăratei motivaţii – autonomia, perfecţionarea şi scopul – şi oferă soluţii inteligente şi surprinzătoare pentru punerea lor în practică, într-o carte remarcabilă care va schimba modul în care gândim şi trăim.

Recenzie Bestseller.md

Cartea este centrată pe opoziția dintre sistemele de operare ale managerilor, denumite de autor Motivația 0.2 (recompense și pedepse) și Motivația 0.3 (autonomie și perfecționare). Referitor la autonomie, Pink consideră că suntem născuți pentru a fi jucători și nu pioni. Suntem sortiți să fim indivizi autonomi, nu automate individuale.

O carte recomandată tuturor managerilor care nu vor să fie detestați de angajați sau, mai rău, concediați de patroni. De fapt, nu e o carte doar pentru manageri, este o lectură necesară părinților, pedagogillor, politicienilor ș.a. - Ion Bargan

 Recenzii

„Ideile lui Pink merită să fie împărtășite. De fapt, grupurile corporatiste nu ar greşi dacă renunță, pentru o oră, la consilierii lor bine plătiţi şi, în acest timp, ar citi concluziile lui Pink.” - Forbes

„Aceste lecţii merită să fie învățate şi, cu cât mai multe companii se simt încurajate să implementeze sfaturile lui Daniel Pink, cu atât mai bine.” - Wall Street Journal

Video despre Carte


Despre Autor

Daniel H. Pink este autorul bestsellerurilor A Whole New Mind (2006), The Adventures of Johnny Bunko (2008), Free Agent Nation (2002) şi editorialist la The New York Times, Harvard Business Review şi Wired. Este unul dintre cei mai apreciați speakeri ai momentului, susținând seminarii și prelegeri pentru corporaţii, asociaţii profesionale şi universităţi din întreaga lume despre transformarea radicală a modului în care funcționează economia şi despre noua tipologie a locurilor de muncă.

Detaliile Produsului

Titlu Original: Drive: The Surprising Truth About What Motivates Us
Limba: Română
Coperta: Copertă moale
Pagini: 264
Editura: Publica
Apariția: 2011
ISBN: 978-973-1931-89-0
Dimensiuni: 14,5 x 20,5 cm
Greutatea: 0.2720

Pareri

Părerile Clienților 1 item(s)

O carte care îți schimbă viziunea despre motivație
O constatare importantă pe care o face Daniel Pink este faptul că remunerarea cu bani a persoanelor pentru a realiza o sarcină produce efecte doar pe termen scurt. Pe termen lung, persoanele remunerate bănesc nu vor fi la fel de interesați de a realiza sarcina, ceea ce se va răsfrânge asupra reușitei. Mai mult ca atât, la realizarea unei sarcini creative mult mai mare succes vor avea cei care nu au o recompensă externă. Pink ajunge la această concluzie după o serie de experimente, descrise detaliat în carte.

Autorul explică cum premiile bănești acordate elevilor pentru reușita școlară duc pe termen lung la scăderea rezultatelor acestora. În mediile în care recompensele externe sunt dominante, mulți oameni, lucrează numai până la punctul în care obțin recompense – nu mai mult. Așadar, dacă studenții primesc un premiu pentru a citi trei cărți, mulți nu vor alege o a patra, ca să nu mai vorbim de o viață plină de lectură.

Daniel Pink enumeră cele șapte defecte fatale ale măsurilor de motivare utilizate de majoritatea managerilor – recompense și pedepse.

1. Pot distruge motivația intrinsecă, adică motivația lăuntrică a persoanelor;
2. Pot diminua performanțele;
3. Pot paraliza creativitatea;
4. Pot elimina comportamentele pozitive;
5. Pot încuraja înșelăciunea, soluțiile rapide și comportamentul imoral;
6. Pot crea dependență;
7. Pot stimula gândirea pe termen scurt.

Important de menționat că Daniel Pink nu exclude total motivarea cu recompense bănești, considerând-o în unele situații chiar necesară, atunci când este vorba de sarcini mecanice și plictisitoare care nu cer creativitate.

În partea a doua a cărții, autorul prezintă metoda ROWE – o idee revoluționară în management venită de la Cali Ressler și Jody Thompson, foști directori de resurse umane la compania americană de comerț cu amănuntul Best Buy. Aceștia au făcut un experiment – au anunțat angajații că în primele 90 de zile a anului nu vor avea un program de lucru. Vor veni la serviciu când vor dori. Nu va trebui să fie la lucru la o anumită oră, fiecare va trebui doar să-și facă treaba.

După câteva săptămâni, productivitatea companiei a crescut, stresul a scăzut (!) Motivul? Angajații se concentrau asupra muncii, mai degrabă decât asupra faptului că cineva îi consideră chiulangii pentru că pleacă la ora trei pentru a vedea meciul de fotbal al fetiței. Și cum majoritatea angajaților de la resurse umane a companiei Best Buy sunt programatori, proiectanți și alte persoane care desfășoară o activitate creativă, era un lucru esențial. Metoda ROWE a fost implementată cu succes de Google, oferind angajaților câte două ore pe zi pentru a se ocupa de crearea unor produse noi. Potrivit Google, datorită acestei metode a apărut Gmail sau Google Translate. Parerea lui Ion Bargan / (Plasată la data 15.02.2012)