Didactica. Fundamente și Dezvoltări Cognitiviste

Didactica. Fundamente și Dezvoltări Cognitiviste
127,00 MDL (26,57 RON)

Disponibilitate: Stoc epuizat

Descriere

Prefata de Constantin Cucos.

Cercetarile recente din domeniul stiintelor cognitive, in special din psihologia cognitiva, creeaza premisele unor restructurari semnificative ale conceptiilor pedagogice privind modul in care se produce invatarea. Lucrarea ofera o analiza din perspectiva cognitivista a didacticii generale, abordind teoriile invatarii vehiculate de literatura psihologica si pedagogica.

Prezentarea acestora in maniera istorica si comparativa, sintetizarea paradigmelor educative pe care le genereaza contribuie la conturarea cadrului de dezvoltare teoretica a noii didactici de factura cognitivista. Profesorii vor gasi in volum indrumari atit de ordin stiintific, vizind cu precadere teoriile invatarii, cit si de ordin metodic.

Cuprins: Teoriile invatarii si incidenta lor asupra restructurarii didacticii • Orientarile majore in psihologia invatarii si in educatie in secolul XX: behaviorismul, constructivismul, socioconstructivismul si teoriile cognitiviste • Modificabilitatea inteligentei si procesualitatea educatiei • Controverse asupra ideii de modificare a inteligentei • Teorii psihologice partizane ale modificabilitatii inteligentei • Modificabilitatea inteligentei si educatia cognitiva • Finalitatile educatiei in vizi-unea psihologiei cognitive • Continutul invatamintului in viziune cognitivista • Metodologia instruirii in perspectiva cognitivista • Principiile didactice – o analiza cognitivista • Regindirea strategiilor de evaluare sub influenta achizitiilor psihologiei cognitive

Despre Autor

Florin Frumos, lector doctor la Departamentul pentru Pregatirea Personalului Didactic, Facultatea de Psihologie si Stiinte ale Educatiei, Universitatea „Al.I. Cuza”, Iasi. Domenii de competenta: pedagogia generala, didactica, psihologia educatiei, psihopedagogia speciala, psihologia cognitiva, didactica universitara, cercetarea pedagogica. A urmat stagii de documentare pentru realizarea lucrarii de doctorat la Institutul de Psihologie Henri Pieron, Universitatea Paris V, in 2001.

A participat la numeroase stagii de pregatire profesionala in tara, la proiecte internationale Socrates si proiecte CNCSIS la nivelul facultatii si departamentului.

Lucrari publicate: Antrenamentul metacognitiv si diminuarea erorilor tipice la matematica (2008), „Rezultate ale cercetarilor de psihologie cognitiva si posibile aplicatii in teoria invatarii”, Educatia: ieri – astazi – miine. Buletinul Departamentului pentru Pregatirea Personalului Didactic (2003‑2004), „Topici si preocupari actuale in psihologia invatarii si in educatie in secolul XX”, Buletinul Departamentului pentru Pregatirea Personalului Didactic, „Evaluarea formarii continue a profesorilor la Universitatea «Al.I. Cuza», Iasi – o abordare cantitativa”, Simpozionul international cu tema „Profesio­nalizarea carierei didactice din perspectiva educatiei permanente” (2008).

Detaliile Produsului

Limba: Română
Coperta: Copertă moale
Pagini: 216
Editura: Polirom
Apariția: 2008
ISBN: 978-973-46-1242-0
Dimensiuni: 16 x 23,5 cm
Greutatea: 0.2500

Pareri