Didactica Activităților Matematice în Grădiniță

Didactica Activităților Matematice în Grădiniță
204,00 MDL (42,68 RON)

Disponibilitate: Stoc epuizat

Descriere

Predarea matematicii in gradinita trebuie sa aiba in vedere interesele si nevoile copilului, respectarea ritmului sau de lucru, incurajarea initiativei, stimularea autoreflectiei, autoevaluarii si autoreglarii comportamentului de invatare. Pornind de la aceste premise, volumul ofera educatorilor informatii esentiale care ii vor ajuta sa-si organizeze si sa-si imbunatateasca activitatea didactica.
 
Cei interesati gasesc atit o prezentare generala a curriculumului national si a diferitelor tipuri de proiectare, invatare sau evaluare, cit si sfaturi practice cu privire la organizarea activitatii didactice, materialele utilizate, metodologia de invatare a numerelor na-turale, a unitatilor de masura sau a elementelor de geometrie. Lucrarea propune de asemenea o larga paleta de jocuri logico-matematice si numeroase proiecte didactice ale unor activitati matematice sau integrate, structurate pe grupe si niveluri, fiind un ghid util pentru desfasurarea activitatilor matematice in invatamintul prescolar.
 
Din cuprins:
Specificul invatamintului prescolar • Formarea reprezentarilor si a notiunilor matematice la prescolari • Mijloace si materiale didactice specifice activitatilor matematice • Organizarea activitatii didactice in perioada prenumerica • Activitati cu multimi • Orientarea in spatiu • Aspecte privitoare la invatarea numerelor • Invatarea operatiilor cu numere naturale • Notiunea de masura in invatamintul prescolar • Invatarea elementelor de geometrie • Jocul didactic matematic • Jocul logico-matematic • Tratarea diferentiata a prescolarilor in activitatile matematice • Evaluarea in invatamintul prescolar


Despre Autor

Constantin Petrovici este conferentiar universitar doctor la Facultatea de Psihologie si Stiinte ale Educatiei, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iasi, unde preda mai multe cursuri de didactica matematicii. Este responsabilul programului de masterat „Didactici aplicate in invatamintul primar”, pentru care a primit in 2010 premiul „Professoria”, acordat de Fundatia „Dinu Patriciu” si Fundatia CODECS pentru Leadership.

Este licentiat in matematica, are un master in politici educationale, este doctor in stiintele educatiei si formator national al MEN. A participat la numeroase proiecte nationale si internationale care au vizat formarea initiala si continua a profesorilor, precum si evaluarea profesionala a acestora. Este membru activ al mai multor organizatii stiintifice si profesionale internationale si face parte din comitetul de redactie al mai multor publicatii de specialitate din tara si din strainatate. De aproape treizeci de ani, activitatea sa principala consta in formarea initiala si continua a profesorilor pentru invatamintul prescolar si primar.

A mai publicat: Elemente de didactica matematicii in gradinita si invatamintul primar (in colab., 2002, 2006), Tratarea diferentiata a elevilor din invatamintul primar la matematica (in colab., 2006), Principii si criterii de evaluare a competentelor profesionale ale invatatorilor debutanti (2006), Rolul activitatilor matematice in dezvoltarea gindirii copilului prescolar cu deficienta auditiva (in colab., 2007), Metode active folosite in predarea-invatarea matematicii la clasa I in alternativa educationala step-by-step (in colab., 2007), Politici educationale de formare, evaluare si atestare profesionala a cadrelor didactice (2007).

La Editura Polirom a publicat Aritmetica. Exercitii, jocuri si probleme (4 vol., in colab., pentru clasele I‑IV, 1997) si Didactica activitatilor matematice in gradinita (2014).

Detaliile Produsului

Limba: Română
Coperta: Copertă moale
Pagini: 248
Editura: Polirom
Apariția: Ianuarie 2014
ISBN: 978-973-46-4481-0
Dimensiuni: 16 x 23,5 cm
Greutatea: 0.3000

Pareri