Cum întâmpinăm copilul ca părinţi, bunici, medici şi educatori

Cum întâmpinăm copilul ca părinţi, bunici, medici şi educatori

Preț de Listă: 156,00 MDL (32,64 RON)

Preț: 78,00 MDL (16,32 RON)

Economisești: 78,00 MDL (16,32 RON) (50%)

Disponibilitate: În Stoc

Doar 1 exemplar disponibil

sau

Descriere

Descrierea Cărții

Gânduri psihanalitice despre educaţia timpurie

Ce simte mama însărcinată?
Cum întâmpină familia copilul nou-născut?
Care este importanţa medicilor?
Ce simte copilul faţă de fraţii lui?
Care sunt greşelile frecvente în educaţie?
Cum ne explicăm comportamentele agresive?
Cum înţelegem răsfăţul, timiditatea, lenea, geniul,
minciuna, furtul şi hiperactivitatea?
Cum reacţionăm în situaţii speciale?
Sunt întrebări pe care ni le punem ca oameni interesaţi de
dezvoltarea copiilor şi de evoluţia noastră în raport cu ei şi
la care această carte oferă răspunsuri noi, din perspectiva
psihanalizei.

dr. Speranţa Farca
Psihanalist specializat în relaţia mamă–copil
Autoare a cărţilor:
Psihanaliza şi cele patru vârste ale eului, Editura Trei, 2003
Ce trăieşte copilul şi ce simte mama lui, Editura Trei, 2009

Cuprins:

 Introducere

VENIREA PE LUME A COPILULUI —
CONTEXT FAMILIAL, MEDICAL, SOCIAL


I Familia 
1. Mama – mediu placentar 
1.1. Fantasma despre copil 
1.2. Imaginea-icoană
1.3. Dorinţa, voinţa, nevoia de copil
1.4. Sarcina – preistoria uterină 
2. Devenirea ca tată 
2.1. Tatăl – hotar
2.2. Umanizarea în Numele tatălui 
3. Numărul copiilor – specificul constelaţiilor familiale
3.1. Familia copilului unic 
3.2. Familia cu doi copii
3.3. Familia cu trei copii
3.4. Familia cu mai mulţi copii 
4. Bunicii 
5. Străbunicii 

II Lumea medicală
1. Sarcina și medicul obstetrician
1.1. Medicii și fantasmele lor
1.2. Colaborarea medicului cu tatăl copilului 
2. Nașterea 
2.1. Medicul
2.2. Moașa 
3. Cadrul medical al relaţiei mamă–bebeluș
3.1. Spaţiul 
3.2. Medicul neonatolog 
3.3. Asistentele de neonatologie 
3.4. Medicul pediatru

III Comunitatea
1. Comunitatea tradiţională
2. Intrarea în comunitate, între tabu și ritual 
3. Comunităţi substitut
3.1. Familia
3.2. Comunitatea mamelor 
3.3. Alte încercări de susţinere


IDEI DESPRE EDUCAŢIE
1 Industrialism în educaţie 
2 Caracteristici ale relaţiei părinte–copil
2.1. Autenticitate 
2.2. Cine pe cine educă?
2.3. Hotărâre 
2.4. Siguranţă
2.5. Empatie 
2.6. Continuitate
2.7. Acordaj 
2.8. Spaţiu

3 Iubirea 
4 Furia și agresivitatea 
4.1. Cauze ale agresivităţii copilului
4.2. Cauze ale agresivităţii adultului 
4.3. Forme ale agresivităţii 
4.4. Consideraţii generale 

5 Câteva practici nocive în educaţie
5.1. Bătaia și semnificaţiile ei 
5.2. Interdicţia de mișcare și vorbire
5.3. Condiţionarea
5.4. Tonul ridicat 
5.5. Etichetarea 
5.6. Comparaţiile între copii
5.7. Cerinţe prea multe sau inadecvate 
5.8. Culpabilizarea 
5.9. Îi răspundem copilului cu aceeași monedă?
5.10. Umorul și ironia
5.11. Identitatea de comportament a părinţilor 
5.12. Interpretarea greșită a exprimărilor copilului
5.13. Lipsa empatiei
5.14. Aplicarea tehnicilor de manipulare 
5.15. Dresaj sau educaţie?

6 Nevoia copilului de relaţii proprii
6.1. Importanţa familiei 
6.2. Importanţa comunităţii
6.3. Importanţa relaţiilor cu alţi copii 

7 Grădiniţa
7.1. Pregătirea pentru grădiniţă
7.2. Personalitatea educatoarei 
7.3. Probleme generale ale sistemului educativ...296

8 Școala

APROPIERI ȘI DELIMITĂRI ÎNTRE
PSIHANALIZĂ ȘI EDUCAŢIE

1 Concepte importante ale ambelor domenii
1.1. Cadru asigurator 
1.2. Abstinenţa
1.3. Neutralitatea
1.4. Formarea simbolicului 
1.5. Dezidealizarea
1.6. Funcţia de reparaţie
1.7. Capacitatea de contemplare
1.8. Sublimarea 
2 Părinţii – un factor important al psihanalizei copilului 
3 Situaţii traumatice 
4 Strigăte de ajutor ale copilului 
4.1. Copilul deprimat 
4.1.1. Punerea în pericol 
4.1.2. Dependenţa
4.1.3. Răsfăţul 
4.1.4. Pierderea obiectelor 
4.1.5. Timiditatea 
4.1.6. Genialitatea 
4.1.7. Lenea 
4.2. Copilul revoltat
4.2.1. Minciuna
4.2.2. Furtul 
4.2.3. Duplicitatea
4.2.4. Revolta și neascultarea 
4.3. Copilul în panică 
4.3.1. Hiperactivitatea 
4.3.2. Spaimele și angoasele
4.3.3. Izolarea 
5 Abordarea situaţiilor speciale 
5.1. Psihoterapia psihanalitică a gravidei 
5.2. Gravida psihanalist
5.3. Psihoterapia psihanalitică în diada mamă–bebeluș
5.4. Adopţia 
5.5. Avortul provocat
5.6. Abandonul
5.7. Familia de homosexuali 
5.8. Moartea copilului 
5.9. Copilul cu malformaţii
5.10. Copilul prematur
5.11. Gemenii 

Încheiere 

Bibliografie

 

Detaliile Produsului

Titlu Original: Cum întâmpinăm copilul ca părinţi, bunici, medici şi educatori
Limba: Română
Coperta: Copertă moale
Pagini: 432
Editura: Trei
Apariția: 2010
ISBN: 978-973-707-338-9
Greutatea: 0.3500

Pareri