Cum Gândesc Consumatorii. Aspecte Esențiale pentru Studiile de Piață

Mai multe poze

Cum Gândesc Consumatorii. Aspecte Esențiale pentru Studiile de Piață
227,00 MDL (47,49 RON)

Disponibilitate: Stoc epuizat

Descriere

In ciuda sumelor imense alocate studiilor de piata, aproape 80% dintre produsele noi sint sortite esecului. Scenariul a devenit clasic: clientii declara ca isi doresc un anumit produs, companiile il pun la punct, dar imediat ce produsul devine disponibil, nu-si mai gaseste cumparatori.

Gerald Zaltman, cunoscut economist american si profesor de marketing, pune la dispozitia celor interesati un set de solutii pentru rezolvarea dilemei: intrebari eficiente pentru anchetele de piata, evaluarea reactiilor consumatorilor la stimulii de piata sau construirea „diagramelor de consens”. Avind la baza cercetari din diverse discipline (neurologie, sociologie, analiza literara, stiinta cognitiva), lucrarea realizeaza o analiza comprehensiva a gindirii consumatorului ce reflecteaza la nevoile sale si evalueaza produsele pe care companiile i le ofera.

Cuprins: Sa intelegem ce se intimpla la nivel mental. Inconstientul cognitiv al consumatorilor • Cum sa „citim” gindirea pietei. Utilizarea diagramelor de consens • Puterea fragila a memoriei • Marcile si povestile lor • Stimulente pentru gindirea creativa

 Recenzii

”Zaltman a hotarit sa propuna o radicala schimbare a instrumentelor de cercetare din zona marketingului si a facut apel la cele mai recente descoperiri ale neurostiintelor, dar si ale altor discipline (sociologie, analiza literara, stiinta cognitiva). Obiectivele sale: propunerea unor tehnici accesibile pentru a patrunde spiritul pietei, aflarea gindurilor reale ale clientilor si anticiparea comportamentului lor.

Concluzia cercetarilor sale este ca, niciodata, consumatorul nu este doar o fiinta rationala.O masa de prinz, de pilda, nu are acelasi gust (chiar daca mincarea este identica) daca este impartita cu o persoana draga. In acest sens, specialistii in marketing ar trebui sa tina seama in studiile lor de piata de contextul emotional, de datele implicite si de exceptionala pondere a subconstientului consumatorului, adica «al celui care alege».”-  Daniel Nicolescu, septembrie 2007, in Target

”O abordare fara de care nici un economist nu va putea patrunde in mintea pietei, imbibata de afecte, metafore si decizii inconstiente.” - Victor Popescu, noiembrie 2007, in Dilemateca

Despre Autor

Gerald Zaltman este profesor de administrarea afacerilor la Harvard Business School si membru al grupului interdisci­plinar „Mind, Brain, Behaviour” din cadrul aceleiasi universitati. De ase­menea, este cofon­da­torul firmei de cercetare si consultanta Olson Zaltman Associates.

Detaliile Produsului

Limba: Română
Coperta: Copertă moale
Pagini: 456
Editura: Polirom
Apariția: 2007
ISBN: 978-973-46-0743-3
Dimensiuni: 13 x 20 cm
Greutatea: 0.3000

Pareri