Valorizarea economică a educației

Valorizarea economică a educației
130,00 MDL (32,50 RON)

Disponibilitate: În Stoc

Descriere

           Civilizația umană este caracterizată de dezechilibre economice imense, care constituie o sursă mare de conflict, stres social și presiuni care deseori agravează esențial procesul decizional, la toate nivelele. Dezechilibrele sunt înregistrate atât în plan comparativ internațional - între țări – cât și în cadrul țărilor luate aparte. Interpretările acestor dezechilibre pot fi o sumedenie, dar esențialul este că în diferite țări, cu diferite moșteniri cultural-istorice, sistemele de educație pot avea valoare de diferite conotații. Până în anii 1950, efectiv peste tot în lume se insista pe valoarea educației în sens mai mult: religios, filozofic și sociologic, iar după anii 50’ ai sec. XX, o pleiadă de economiști au început a pune accent tot mai mare - în educație - pe aspectul utilității economice a acesteia, ca factor major de ajustare la dezechilibrele economice internaționale. S-a început abordarea educației ca pe un factor de creștere economică mai mult, decât aplicarea practicilor educaționale în dimensiuni ale cunoașterii formate anterior. 

          Cartea ”Valorizarea economică a educației” vine să informeze cititorii asupra implicațiilor acestei schimbări de abordare, dar și să ajute factorii de interes – efectiv toate categoriile sociale începând cu nivelul de liceu și mai sus – în a cunoaște și înțelege mai bine de ce această schimbare este efectiv inevitabilă pentru o societate, dacă-și dorește consolidarea unui stat suveran. Doar ca un mic exemplu, la nivel de observație și nu numai, în țările sărace disfuncții de învățare care apar la copii și tineri, sunt formate chiar în procesul educațional formal organizat. Aceasta se întâmplă deoarece până-n zilele noastre mai există un ”fenomen”, de-a învăța copiii să citească și să scrie pentru a li se crea „impresia”, sau mai degrabă iluzia, că la școală sunt ajutați, dar prin conținuturile care li se impun, de fapt în mare parte li se distruge curiozitatea inerentă majorității absolute a copiilor. Cum pot fi evitate aceste deficiențe în practica educațională și la ce aspecte este necesar a atrage atenție în intenția de a crește valoarea economică a educației, în scop de dezvoltare mai dinamică, vine să dezvăluie cartea cu titlul menționat mai sus, dar și pentru a constitui o platformă de dezbateri calificate de nivel superior celui de până acum.  

Despre autor:

         N
ăscut în s. Roşietici, r. Floreşti, absolvent al Şcolii medii de cultură generală din  satul natal (1982). A continuat studiile la Institutul Pedagogic de Stat 
„Alecu Russo” din  Bălţi şi absolvit Facultatea de Limbi Străine, secţia engleză şi franceză (1990). Ulterior, după ani de muncă şi studii combinate, 
absolveşte facultatea de Finanţe şi Bănci la  Academia de Studii Economice din Moldova (1998). Între timp a absolvit cursuri de: Studii al Pieţelor 
Internaţionale la REUTERS Open University, Bucureşti (1994), şi un  curs de Management Bancar şi Financiar la Institutul Naţional de Management 
Bancar, or. Pune, India (1994).  

        În anii 2000-2001 obţine bursă de merit şi absolveşte programul de Masterat la Institutul de Educaţie Internaţională, Universitatea din Stockholm, cu teza apărată:
„Economia Educaţiei într-un nou stat independent: cazul Moldovei”, urmată de o serie de cursuri cu burse în perfecţionarea calificărilor în domeniile: „Dezvoltare durabilă”
(Centrul Internaţional al Japoniei (IDCJ), Tokio, 1999) şi „Politici macroeconomice” (Institutul de Cercetări Economice al Japoniei, Agenţia Japoniei de Cooperare
Internaţională (JICA), Tokio, 1999); mai târziu şi cursuri de Formare de Formatori şi Mediere Comercială oferite de către Centrul de Soluţionare Eficientă a Disputelor
(CEDR), Marea Britanie (2014).

       Mai recent, absolvent al programului de doctorat la Universitatea Liberă Internaţională din Moldova (ULIM) în domeniul Relaţii Economice Internaţionale. Actualmente: Lector universitar la Facultatea Economie şi Management, Universitatea Jiujiang, (China) și UPS „Ion Creangă” din Chişinău; Mediator autorizat de la Centrul de Mediere Comercială afiliat Camerei de Comerţ şi Industrie a R.M. şi membru al Reţelei Economiştilor Educologi din Europa.

Detaliile Produsului

Limba: Română
Coperta: Copertă moale
Pagini: 129
Apariția: 2016
ISBN: 978-9975-56-379-6
Greutatea: 0.1100

Pareri