Wanting. Puterea dorinței mimetice în viața de zi cu zi (LIVRARE 15 ZILE)

Luke Burgis

La comandă

Livrare în decurs de 15 zile!

Grăbește-te, produs cu stoc limitat!

Descriere

Gravitația afectează aproape toate aspectele vieții noastre materiale. Există însă o forță psihologică tot atât de puternică, despre care aproape nimeni nu a auzit. Ea este cea care aduce grupuri de oameni împreună, dar le și desparte, făcând ca anumite scopuri să fie atractive pentru unele, dar nu și pentru altele, și alimentând cicluri ale anxietății și ale conflictelor. În Wanting, Luke Burgis se folosește de opera filosofului francez René Girard pentru a scoate la lumină această forță ascunsă și ne arată cum ne modelează ea viața și societatea.

 

Girard susține că oamenii nu doresc nimic în mod independent. Dorința este mimetică – noi imităm ceea ce vor alți oameni, iar acest lucru ne influențează modul în care ne alegem partenerii, prietenii, cariera, hainele și destinațiile de vacanță. Dorința mimetică este responsabilă până și de formarea identității noastre. Ea ne ajută să înțelegem de ce piesele lui Shakespeare sunt la fel de actuale și azi, de ce Peter Thiel a decis să fie primul investitor în Facebook și de ce lumea este tot mai divizată chiar pe măsură ce devine tot mai conectată.

 

Pornind de la experiența sa de antreprenor, profesor și student la filosofie și teologie, Burgis ne împărtășește tactici care ne ajută să transformăm voința oarbă în una intențională, iar pentru asta nu trebuie să ne abandonăm dorința, ci să dorim într-un mod diferit. Este posibil să căpătăm un control mai mare asupra lucrurilor pe care le vrem și o mai mare independență față de curente și mode și să găsim mai mult sens în munca și în viața noastră.

 

Credem că vrem lucrurile pe care le vrem pentru că avem liber arbitru, discernământ, planuri și plăceri independente, care ne aparțin.  Ideea tulburătoare a acestei cărți este că o mare parte din viața noastră e condusă de mimetism. Preluăm inconștient modele și aspirații ale celorlalți. De aceea suntem uneori ușurați când eșuăm și alteori suntem bântuiți de gândul că trăim viața altcuiva. Dorința mimetică mișcă piețele, oamenii, cultura și businessul. Wanting ne explică pe noi nouă. — Andreea Roșca, coautoarea cărții Cei care schimbă jocul și gazda The Vast & The Curious

 

Această carte avansează ideea surprinzătoare că multe dintre scopurile noastre nu reflectă altceva decât ceea ce credem noi că vor alții. Este o lectură fascinantă la capătul căreia ajungi să-ți regândești motivațiile pentru lunile și chiar pentru anii următori. — Adam Grant, autor de succes al Regândește și Originalii și gazdă a podcastului TED WorkLife

 

Luke Burgis a scris o carte senzațională, chiar revoluționară. În ea vorbește despre dorințele noastre profunde – pe cine și ce dorim – și despre originea lor. Wanting este o carte rară, care ne captează și ne încântă mintea și totodată ne oferă idei practice pentru a avea mai mult succes în afacerile noastre și pentru a fi mai fericiți. Dacă ești curios să afli ce-i face pe oameni să se imite reciproc, de ce anumiți indivizi devin modele pentru tine și pentru alții, și de ce rivalitatea este o forță atât de puternică, trebuie să citești Wanting. Este o revelație. — Andrew N. Meltzoff, codirector al Institute for Learning and Brain Science, University of Washington, și coautor al The Scientist in the Crib

 

René Girard a fost un geniu ale cărui idei despre cum și de ce se imită oamenii unii pe alții sunt esențiale pentru înțelegerea comportamentului uman, în special al celui manifestat în grupuri. În Wanting, Luke Burgis explică ideile lui Girard pentru aceia dintre noi care nu au un doctorat în studii literare. Această carte fascinantă și veselă va fi utilă îndeosebi liderilor sau managerilor – și ne ajută pe noi toți să înțelegem de ce vrem lucruri și de ce societatea pare să o fi luat razna în lumea noastră tot mai conectată. — Jonathan Haidt, NYU Stern School of Business

Mai multe informații

Limba: Română
Pagini: 416
Apariția: 2022
Coperta: Copertă moale
Dimensiuni: 14.5 x 20.5 cm
ISBN: 978-606-722-536-5