Adland. Istoria Universală a Publicităţii

Adland. Istoria Universală a Publicităţii
140,00 MDL (29,29 RON)

Disponibilitate: Stoc epuizat

Descriere

„Publicitatea este extrem de interesanta acum pentru ca nimeni nu stie cum va evolua. Multe dintre agentiile descrise in aceste pagini pot fi inca privite ca modele; altele sunt exponate de muzeu. Viitorul publicitatii nu va semana cu trecutul ei. Expertii sunt ocupati cu cautarea consumatorilor, din ce in ce mai alunecosi, si cu identificarea tiparelor lor de comportament, iar rezultatele lor sunt insotite intotdeauna de un semn de intrebare. Cu siguranta vor exista telefoane mobile, Internet si o multime de ecrane peste tot, dar oare cum se vor intersecta si vor interactiona acestea?“--  Mark Tungate
 
La momentul scrierii acestei carti, piata publicitara globala era estimata la peste 400 de miliarde de dolari, cu mii de jucatori mai mici sau mai mari, cu o influenta pe cat de neasteptata, pe atat de neclara asupra vietii noastre cotidiene.


Recenzii

”Publicitatea e cupa de șampanie din care sorbim fascinați de mai bine de un secol. Uneori ne lăsăm amețiți de bulele-i încântătoare și dăm din cap aprobatori când ni se insinuează în viață diverse sugestii, mai mult sau mai puțin subtile, legate de produsele sau serviciile pe care ar trebui să le folosim sau ar trebui să le cumpăram. Alteori, îmbătați de mesajele agresive ne răzvrătim și ne comportăm asemeni celor trei maimuțe: nu vedem, nu auzim și nu vorbim. Și totuși publicitatea e parte intrisecă a vieții nostre.

O redescoperim o dată la câțiva ani atunci când vedem o reclamă superbă și convingătoare sau când privim înapoi spre trecut. În orice caz își are propria istorie și e adânc înrădăcinată în cutumele noastre, fiind parte a forțelor ce determină progresul și inovația.

Mark Tungate pornește de la piesa lipsă a fascinației publicului cu publicitatea – o istorie scrisă, închegată, care agregă marile povești ale lui Ogilvy, Rubicam, Bernbach, Parker, Hagerty, Bluestein, Levy și Burnett și poveștile din spatele clienților care au făcut istorie.

Adland se dedică și oamenilor din spatele miturilor și ne pun în față poveștile începuturilor de carieră ale lui David Ogilvy, Leo Burnett, William Bernbach sau Maurice Levy. Trăsătura comună a oamenilor remarcabili aflați de o parte și de alta a Atlanticului, la cârma marilor agenții, a fost creativitatea combinată cu un strop de vizionarism și noroc chior. Majoritatea au provenit din familii de antreprenori, părinții deținând o mică afacere care i-a îndemnat să găsească modalități de a vinde bunurile din magazine într-o manieră inedită. Iar de aici până la o slujbă într-un departament de creație sau de copywriting nu a fost decât un pas și multă muncă susținută.

În concluzie, lumea a asistat la trei mari revoluții: cea a tiparului, cea creativă și cea care este în curs de desfășurare. Poveștile despre oameni sau conturile care au dus la schimbări semnificative de percepție (povestea lui Moș Crăciun și a hainelor sale roșii drept urmare a asocierii cu Coca-Cola sau 1984 – reclama pentru Apple și schimbarea la față a Super Bowl-ului ca scenă anuală pentru cele mai ingenioase reclame) gravitează în jurul acestor trei mari momente.”
 
Plusuri: Poveștile din spatele oamenilor și conturilor de publicitate câștigate de agenții care pun într-o lumină nouă ceea ce știm sau credeam că știm despre acest domeniu.

Minusuri: Multitudinea de nume ale directorilor de creație, copywriterilor, agentiilor și anii îngreunează lectura. Prezentarea istoriei publicității fără a săpa prea adânc și pe alte continente în afară de cel american.

Recomandari: Tinerilor care își doresc să înceapă o carieră în publicitate și care poate nu știu la ce să se aștepte. Fanilor Mad Men care vor să repereze sursele de inspirație pentru Don Draper, Peggy Olson sau Roger Sterling.  

-- Calina Matei, Bookblog.ro

Detaliile Produsului

Limba: Română
Coperta: Copertă moale
Pagini: 344
Editura: Humanitas
Apariția: 2012
ISBN: 978-973-50-3350-7
Dimensiuni: 13 x 20 cm
Greutatea: 0.4500

Pareri